Subscribe:

Ads 468x60px

etiket

21 Temmuz 2012 Cumartesi

Android Rakiplerini Katladı!


İlk çıktığı günden beri üzerinde çok konuşulan mobil işletim sisteminin artık Dünya’da pek rakibi kalmadığı anlaşıldı. Son yapılan araştırmalara göre  rakiplerini ezici bir farkla 1. oldu. Bu günkü makalemizde ’in diğer rakipleri ile ilgili aralarında ki farkı sayısal veriler ile sizlere sunacağız.
Bu araştırma son 3 ay içerisinde alınan telefonların hangi işletim sistemli olduğunu kapsamakta. Yani akıllı telefon alırken hangi işletim sistemini seçiyorsunuz sorusunun en büyük cevaplarından birisi.
Android mobil işletim sistemli telefonlar %56′lık bir farkla 1. likte. Arkasından 8% ile iOS, 9% ile Blackberry izliyor. 5-6% oranında da diğer işletim sistemleri bulunuyor. Peki Android mobil işletim sisteminin bu kadar seçilmesinde ki en büyük etken ne olabilir?
Bize kalırsa Android Market’te sunduğu ücretsiz uygulamaların çokluğu buna en büyük etkenlerden birisi. Ayrıca herhangi bir sorunla karşılaşıldığında hemen kullanıcılara yardımda bulunmaları ve üzerinde çalışma yapmaya uygun olması bunun en büyük kanıtlarından. Herhangi bir sorunla karşılaştığımızda açık kaynak kodlu olduğu için o sorun üzerinde küçük bir işlem yaparak sorunsuz kullanıma kavuşabiliyoruz. Tabi ki Android ile ilgili birçok forum ve blog sitesinin bulunması sayesinde, birçok sorunu hemen halledilmesi sağlanıyor.
Androidler Android Rakiplerini Katladı!
Peki diğer mobil işletim sistemlerinde durum nasıl?
Diğer taraftan Blackberry hala ciddi mesajlaşma telefonuimajından kurtulamadı ve pazarpayı çok düşük oranlarda kalmakla birlikte, payını sürekli kaybediyor. Dolayısıyla bu kayıp, Android kullanan telefonlara yarıyor. Blackberry, Symbian gibi sistemlerden uzaklaşan kullanıcılar da Android’e yöneliyor.
Sadece 3 ayla sınırlandırmadan, tüm akıllı telefon sahipleri üzerinden bakılınca Android henüz 50%’ye ulaşamadı ama payındaki hızlı artış, bu aşamanın da çok uzak olmadığını gösteriyor. iOS’un pazar payı ise ilginç bir biçimde aynı sayıda: 28%. Bu oranın önümüzdeki aylarda artması bizim için birsürpriz olmayacak zira birkaç gün sonra iPhone 5′in çıkmasına artık kesin gözüyle bakılıyor. Apple severler tabii ki bu yeni ürünü elde etmek için uğraşacaklar ve Apple’ın pazar payını artıracaklar. Şimdi asıl soru şu: iOS’un pazar payı yükselirken hangi işletim sisteminden alacak?

0 yorum:

Yorum Gönder