Subscribe:

Ads 468x60px

etiket

5 Temmuz 2013 Cuma

Android isletim Sistemi nedir ?

Mobil telefonlar, diğer bütün teknolojik cihazlar gibi çıktığı günden bu yana gelişim göstermektedirler. Antenli cep telefonlarından başlayan süreç bugün “akıllı telefon” diye tabir edilen cihazlara kadar gelmiştir. Akıllı telefonlar ve diğer mobil cihazların çalışma sistemleri bir işletim sistemine dayanmaktadır. Android de bu işletim sistemlerinden biridir.
Open Handset Alliance tarafından 2007 yılında kurulan Android daha sonra Google tarafından satın alınmıştır. Aygıtların fonksiyonelliğini artıran, kullanıcıya çeşitli uygulamalar sunan Android işletim sistemi şu an için piyasadaki en büyük işletim sistemidir. Yeni adıyla Google Play olan android market de yaklaşık 250 bin uygulama kullanıcıların hizmetine sunulmuş durumdadır. Bu uygulamalara her geçen gün de yenileri eklenmektedir.

 2009′dan bu yana 6′sı sadece mobil telefonlara, 1i yalnız tablet bilgisayarlara, 1′i ise hem tablet bilgisayarlara hem de mobil telefonlara olmak üzere toplam 8 uygulama çıkarılmıştır Android tarafından. Android işletim sisteminin özelliklerine göz atacak olursak: Çoklu-görev (multitasking), çoklu-dokunuş (multitouch) veflash desteği Android’in son sürümlerinde mevcut. Google Play ile uygulamaları yükleyebilirsiniz. Bununla birlikte sistem; vga, 2d grafik arşivler, 2d grafik OpenGles 1.0 tabanlı 3d grafik arşivlerine ve telefon çıkışlarına kolay uyum sağlar. Sistemde bilgi depolama amaçlı SqLite kullanılmaktadır.

Sistem; Edge, bluetooth, 3g, Wi-Fi gibi bağlantı çeşitlerini destekler. Artık hemen her telefonda olan mms desteği de mevcuttur tabii ki, sms ile birlikte. Android, Mpeg-4, Mp4, H.264, Mp3 ve Aac, Amr, Jpeg, Pnr, Gif gibi ses-video-resim formatlarını da destekler.

0 yorum:

Yorum Gönder